Yazdığın şarkıyı söyle


Şarkı dinlemek ister misin? diye soruyor bana..

" Evet ama benim o çok sevdiğim bir şarkı var ya hani, onu aç lütfen" diyorum.

Şarkıyı açıyor ve gidiyor.

Yumuşacık bir ses şarkıya başlıyor yavaştan... sözlerini anlamıyorum ama müziği çok güzel. Müzik güzel olduktan sonra sözlerin hiç önemi yok bence... Çünkü bazı şarkıların sözleri çok güzel ama, müziği berbat.

Gözlerimi kapatıp dinlemeye başlıyorum.

"Ne anlatıyor bu şarkı?" diye sesleniyorum içeriye.


"Ayrılığı" diyor.

Şarkılarda hep ayrılık mı anlatılır, mutluluk hiç mi anlatılmaz? İnsanlar hiç mi mutluluğa şarkı yazmaz... yazar tabii.

Masalsı bir hayatı anlatıyor bana bu müzik.

Her gece bir annenin küçük çocuğuna uyuması için anlattığı güzel bir masal gibi.

Sonsuz mutlulukla yaşanmış, geçip gitmiş zamanları... mutlu çocukları kavgasız gürültüsüz insanları.

Tatlı bi rüzgar var havada... köpeği ile birlikte yanyana koşarken saçları uçuşuyor küçük kızın... düşüyor ama ağlamıyor... kalkıp tekrar koşmalara devam ediyor sevinçle.

Evin mutfağından vanilya kokuları geliyor... neşeli konuşmalar, kahkahalar duyuyorum sonra.

Sonra; sen geliyorsun aklıma...

Sen hiç şarkı söyler miydin" diye düşünüyorum...

Şarkı söylediğini hiç hatırlamıyorum. Oysa, mutlu olup olmadığını bile düşünmemiştim o zamanlar. Sormamıştım da.

Şimdi soruyorum sevdiklerime "mutlu musun?" diye... şaşkınlıkla bakıyorlar yüzüme.

İnsan mutsuzken "mutluyum" der mi? mutsuzluğunu itiraf eder mi? Ya da gerçekten mutludur ama o mutlu olduğunun bile farkına varamaz kimbilir...

Şarkı yavaşlıyor.

Bitmese hiç takılsa,

Dönüp dursa plak gibi, hiç durmadan anlatsa dursa...

Bu şarkıyla uyusam, bu şarkıyla uyansam, masal hiç bitmese,

Hep anlatsa dursa...

" Bir varmış, bir yok'muş... bir varmış, bir yok'muş..."

Hayat; bir müzikse eğer,

Şarkının sözlerini yazabiliyorsan yaz...

Bir masalsa eğer,

Bir masal da sen uydur,

Yazdığın şarkıyı söyle, uydurduğun masalı anlat ne çıkar?

Hayat nasılsa bildiğini okuyor.

İşte o şarkı:

http://www.youtube.com/watch?v=327g0w9x77s

Yorumlar